Όπως ήδη έχουμε αναφέρει, εάν θηλάζετε το μωρό σας καταναλώνετε πολύ περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματός σας κι άρα τα κιλά σας θα γίνουν πιο γρήγορα παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση όμως, η απώλεια του επιπλέον βάρους που αποκτήθηκε στην εγκυμοσύνη πρέπει να γίνει σταδιακά, με φυσιολογικό τρόπο, ώστε να μη «σοκαριστεί» το σώμα, αλλά και η ψυχολογία σας.

Οι υποθερμιδικές δίαιτες δεν συνιστώνται και καλό είναι η μητέρα που θηλάζει να μην ελαττώσει την ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη κάτω από τις 1.800 kcal, ώστε να μην επηρεαστεί η παραγωγή μητρικού γάλακτος. Αυτό που σίγουρα θα σας βοηθήσει, είτε θηλάζετε, είτε όχι, είναι η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, κάθε τρεις ώρες. Καλό είναι να προτιμάτε για τη διατροφή σας προϊόντα ολικής άλεσης, όπως ψωμί, μακαρόνια και ρύζι. Επίσης, να καταναλώνετε γάλα, γιαούρτι και τυριά χαμηλά σε λιπαρά, 2 - 3 φορές την ημέρα. Μην παραλείπετε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως τα αβγά, τα πορτοκάλια, τα ξερά φασόλια, ο αρακάς και το το μπρόκολο. Επίσης, να καταναλώνετε 5 μερίδες λαχανικών και φρούτων ημερησίως, 2 φορές την εβδομάδα ψάρι και κοτόπουλο ή αβγά (μέχρι 3 την εβδομάδα), ξηρούς καρπούς και όσπρια. Καλό είναι να αποφεύγετε τα λιπαρά ψάρια, επειδή μπορεί να περιέχουν τοξίνες και να βλάψουν το μωρό.

Τέλος, όσο κι αν ο καφές σάς είναι απαραίτητος, ειδικά τους πρώτους μήνες της «αϋπνίας», πρέπει να τον περιορίσετε, όπως επίσης και το τσάι, τη σοκολάτα και τα αναψυκτικά, επειδή μπορεί να προκαλέσουν διέγερση στο μωρό σας. Και, φυσικά, αν σας αρέσει το αλκοόλ ή είστε καπνίστρια, ξεχάστε και τις 2 αυτές κακές συνήθειες, τουλάχιστον για όσο διάστημα θηλάζετε. Θα είναι τόσο δυνατές οι συγκινήσεις που θα σας δώσει το μωρό σας, που είναι πιθανό να μην επανέλθουν ποτέ ξανά στη ζωή σας!