Η διαδικασία του θηλασμού είναι διατροφικά απαιτητική, κυρίως για τις γυναίκες που τρέφουν τα βρέφη τους αποκλειστικά με το μητρικό τους γάλα, για κάποιο διάστημα. Οι περισσότερες γυναίκες στην εγκυμοσύνη εναποθηκεύουν περίπου 2 – 4 κιλά λίπους, το οποίο στη διάρκεια του θηλασμού χρησιμοποιείται για να τους εξασφαλίσει ένα μέρος της επιπλέον ενέργειας που χρειάζονται. Έχει υπολογιστεί ότι, για μία περίοδο θηλασμού 3 μηνών, το αποθηκευμένο λίπος προσδίδει στη μητέρα ποσότητα θερμίδων περίπου 200 – 300 ημερησίως. Φυσικά, η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε ένα μόνο μέρος των ημερήσιων αναγκών ενέργειας της γυναίκας που θηλάζει και το υπόλοιπο πρέπει να συμπληρωθεί μέσα από την κατάλληλη διατροφή.

Άρα λοιπόν, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να «τρώτε για δύο», επειδή θηλάζετε το μωρό σας. Η παραπάνω ενεργειακή πρόσληψη που χρειάζεστε είναι περίπου 500 - 700 θερμίδες περισσότερες την ημέρα, από αυτές που είχατε ανάγκη πριν την εγκυμοσύνη. Με μία απλή αναγωγή, οι επιπλέον 500 kcal ημερησίως που σας είναι απαραίτητες αντιστοιχούν σε ένα ακόμη ελαφρύ γεύμα ή και σε 3-4 ποτήρια γάλα, τα οποία εφοδιάζουν τον οργανισμό σας με την επιπλέον πρωτεΐνη που χρειάζεται, αλλά και με το απαιτούμενο ασβέστιο. Στην υγειά σας!